بررسی و مقایسه یک فعالیت آموزش زیست شناسی با عنوان مقایسه اثرات ضد باکتریایی یون روی، یون مس و آلیاژ برنج (حالت توده ای این دو عنصر) بر روی باکتری گرم منفی اشرشیا کلی و باکتری گرم مثبت استافیلوکوکوس اوروس
کد مقاله : 1015-EACEB (R1)
نویسندگان
علی ملکی *1، محمد رضا احقری2، وهاب سلطانی نژاد3
1هیات علمی دانشگاه
2دبیر رسمی شیمی آموزش و پرورش
3تهران دانشکده شیمی دانشگاه علم و صنعت ایران
چکیده مقاله
انجام کارهای آزمایشگاهی بخش ضروری و مکمل در تدریس وآموزش علوم تجربی ازجمله زیست شناسی است. هنگامی آموزش مفاهیم زیست شناسی ، همراه با انجام آزمایش در آزمایشگاه باشد میتواند دانش آموزان را وادار به تفکر، بحث و نتیجه گیری کند و در نهایت یادگیری را مطلوب و دلپذیر سازد. .
همه معلمان به جای پرداختن به مسائل نظری در کلاس درس متمایل خواهند بود اکثر آزمایش ها را در محیط آزمایشگاه انجام دهند که در این صورت فرآیند تدریس زیست شناسی را برای دانش آموزان ومعلم لذت بخش خواهند بود دراین مقاله سعی شده است معلمان را با آزمایشگاه آشتی دهیم. استفاده از ابزار آموزشی جدید و مختلف تاثیر فراوانی را یادگیری ایفا می کند.
در این فعالیت جهت بررسی فعالیت ضد یاکتریایی یون عناصر با حالت توده ای آنها به دانش آموزان مورد مطالعه قرار می گیرد و پاسخ به پرسش چه حالتی از عناصر می تواند رشد باکتریهای بیماری زااز جمله، اشریشیاکلی و استافیلوکوکوس را مهار کند.
کلیدواژه ها
اشرشیا کلی، استافیلوکوکوس اوروس، آنتی باکتریال، روی نیترات، مس کلراید
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر