تاثیر راهبرد های تدریس و یادگیری مبتنی بر زمینه در میزان یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی پایه دهم |
کد مقاله : 1016-EACEB (R2) |
نویسندگان |
امین داداش زاده *1، سعید داداش زاده2، مرضیه کرامتی نوجه ده سادات3، سینا فجری1 1دبیر آموزش و پرورش 2گروه علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز 3گروه زیست شناسی، مرکز شهید بهشتی تهران، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران |
چکیده مقاله |
چکیده هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر راهبرد تدریس مبتنی بر زمینه در میزان یادگیری دانش آموزان پایه دهم در مبحث گوارش می باشد. روش تحقیق شبه تجربی و از نوع کاربردی است. جامعه آماری تحقیق شامل مدارس شهر تهران در دوره دوم دبیرستان و نمونه آماری یکی از کلاس های پایه دهم که در تحقیق جاری به عنوان کلاس کارورزی برای دانشجویان آموزش زیست شناسی در نظر گرفته شده بود. تعداد دانش آموزان 33 نفر می باشند که به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. در گروه آزمایش از راهبرد مبتنی بر زمینه و در گروه کنترل به شیوه مرسوم تدریس انجام پذیرفت. برای هر دو گروه به صورت همزمان و در شرایط یکسان پیش آزمون و پس از تدریس، پس آزمون اجرا شد. در تحلیل داده ها از آزمون کوواریانس استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها بیان می دارد که تفاوت معنی داری در میزان یادگیری گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ( P<0/05) وجود دارد. |
کلیدواژه ها |
واژگان کلیدی: آموزش زیست شناسی، یادگیری، راهبرد مبتنی بر زمینه |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |